WEBBEN - EN VIKTIG KANAL FÖR KRISKOMMUNIKATION

mars 30th, 2010Maria dromwebben.se
I krissituationer måste webben bara ”funka”. Då ska krisgrupper redan ha kommunikationssystemet klart för sig, för att sedan kunna kommunicera och improvisera inom vissa givna ramar. Här är några frågor som är bra att ha svar på innan krisen uppstår:

  • Hur ser företagets/organisationens övergripande kriskommunikationsplan ut? Vilken roll har ”webben”?
  • Vem/vilka har mandat att ta beslut om vilket krismeddelande som ska kommuniceras, i vilka kanaler?
  • Vem får – och kan – publicera ett krismeddelanden på interna och externa webbplatser och hur ska kommunikationen i sociala medier hanteras?
  • Behövs jourberedskap?
  • Vad gör man om webben ”ligger nere”?

Kontakta Sverredal & Langen nu om du vill ha hjälp att jobba fram en fungerande kriswebb, som fungerar som en integrerad del av den totala kriskommunikationen!

Senaste inläggen

Bloggarkiv

Länkar

-