KRISKOMMUNIKATIONSKURS MED MARKNADSFÖRENINGEN I SVERIGE

Posted on 2015-03-20 by Maria
Tillsammans med Marknadsföreningen i Stockholm (MIS) anordnar vi en intensiv heldagskurs i kriskommunikation Läs mer här eller på Marknadsföreningens webbplats och boka den 19 maj. Kursen är skräddarsydd för MIS.

Kurs: Kriskommunikation MIS
"Vad gör ni när det smäller? Och ännu viktigare – hur tar ni fram förebyggande strategier för att klara kommunikationen i en krissituation?
Boka in denna kurs och få kunskapen som gör er tryggare i krisen. Hårda fakta blandas med övningar och workshop under en lärorik kursdag. Kursledare* är Maria Langen, Svenska institutet för kriskommunikation.
• Vad är en kris? Begrepp och exempel
• Dialog om aktuella kriser
• Strategiskt, förebyggande och förberedande arbete
• Hur hanterar vi krisen, och vad kommunicerar vi till vem?
• Krisscenario – övning
• Återgången till det ”normala”, utveckling och lärdomar.

Kursen passar dig som exempelvis är ledare eller inom kommunikation/marknad och vill jobba proaktivt för lindra effekterna av en allvarlig händelse eller förtroendekris i en organisation. Vi går igenom metoder och övar på knepiga fall under dagen. Kursen ger dig kunskap och tips om hur du kan jobba strategiskt och praktiskt med kommunikation innan, under och efter en kris.

Förberedelser inför kursen: Följ gärna nyhetsflöden och sociala medier lite extra dagarna innan vi ses och ta med exempel på ”bra” eller ”dålig” kriskommunikation.
Datum: 19 maj klockan 9.00-16.00
Pris: 3995 kr ex moms för MiS-medlem, 5995 kr ex moms för icke medlem
Lokal: Marknadsföreningen, Nybrogatan 6
Frågor: info[at]mis.se

*Kursledare Maria Langen är en erfaren kommunikationsstrateg med uppdrag inom media, digitala kanaler och utbildning. Hon driver Svenska Institutet för Kriskommunikation, vars främsta uppgift är att utveckla kompetens inom området kris och utveckling, och det egna företaget Sverredal & Langen.
Med sig i krisbagaget har Maria erfarenheter från internationella hjälpinsatser, incident- och krishantering på Vattenfall och ett stort antal krisscenarioworkshops med olika organisationer i Sverige."

Senaste inläggen

Arkiv Krisinstitutet

Länkar

Etikettmoln